30.11.08

Miks me seda teeme?

Kust sai kampaania alguse?

Paar kuud tagasi juhtus see, et meie õppejõud seadis meid fakti ette - tuleb läbi viia projekt. Kuna soovituslik oli teha midagi ühiskondlikult kasulikku, panime oma pead kokku ja tasakesi arenes välja idee "Ära kingi asju, kingi emotsioone!" Meie mureks on muidugi tarbimisühiskond ja plastmassist jõulud. Soovist kellelegi midagi kinkida (sünnipäevaks, jõuludeks, sõbrapäevaks, nimepäevaks jne...) on saanud tüütu kohustus. Jõulutunne - kas selline üldse eksisteerib? Kuidagi loomulikul teel saigi meie peasõnumiks "Jah jõulutundele!"

Miks jõulutunne?

Meeletu kingitusteralli ja asjade kokkuostmise keskel pole aega märgatagi, et jõuludest pole enam ammu järel muud, kui vaid see plastmassist ja pinisev, need ülekuhjatud ostukärud ja tühjenevad pangakontod. Emotsioonid on surnud ja aega pole nagunii. Tahaks loota, et meie sõnum paneb inimesi natuke selle peale mõtlema ja ehk tulevad sel aastal jõulud veidi teisiti.

Loomulikult võib 7-aastasele raske olla selgeks teha, miks jõuluvana ei toonud talle uut Lotte vihmavarju või Littlest Pet Shopi treeningkeskust. Aga ka väike samm on väike samm.

Milline on emotsiooniga kingitus?

Just! See sai ka meie põhiküsimuseks. Vahel tuleb sõbrale kinki organiseerides headele mõtetele. Aga sama tihti ei tule ka. Seega otsustasime, et loome keskkonna (käesolev blogi), kust saaks neil hetkedel kui endal on head mõtted otsas, ideid, toetust ja kosutust. Nii me siis panemegi kirja oma mõtted ja loodame, et palju teisigi, kes on nõus jagama enda omi.

Miks emotsioonid?

Väärtustagem aega ja inimesi enda ümber. Kui oled juba teinud otsuse kellelegi midagi kinkida, siis oleks ju mõnus seda teha mitte kohusetundest, vaid südamest. Vahel on oma kätega meisterdatud õdus õhtusöök palju tähendusrikkam, kui järjekordne vaas, mis jääb nurka tolmu koguma. Ehk tasub veidi mõtelda, enne kui osta jälle üks plastmassist või metallist asi lihtsalt selleks, et midagi pidi kinkima. Juba keskkonda silmas pidades ei ole see kõige arukam mõte, aga veel enam - oluline on ju kingisaaja rõõmustamine. Ja sinu emotsiooniga kingitus teeb seda kindlasti paremini.

Kuhu jäävad asjad?

Kuigi me armastame loodust ja keskkonda meie ümber, mõistame suurepäraselt, et asjade kaotamine maailmast on üsna võimatu tegevus. Samuti oleme veendunud, et ka asjades võib peituda rohkelt emotsioone, kui olla leidlik. See võib olla isetehtud tass Või näiteks raamat, mida teie sõber on juba ammu ihaldanud.

Kes kampaaniat veavad?

Oleme Tartu Ülikooli ajakirjanduse ja kommunikatsiooni instituudi magistrandid: Kaisa, Kreet, Terje ja Triin. Meile on appi tulnud mõned meie sõbrad, kes aitasid kujundada blogikeskkonna ilusamaks (Mehis), bännerid armsaks (Maria) ja video lahedamaks (Anz). Aitäh.

Lõpumärkus

Kui esialgu oli meie eesmärgiks ära teha lihtsalt üks töö ühe aine raames, siis praegu loodame, et "Jah jõulutundele!" paneb vähemalt mõned inimesed oma kingituste planeerimisel natuke enam mõtlema ja leidlik olema. Ehk tulevad nii sel aastal jõulud veidi teisiti, veidi rohkema emotsiooniga. Mine sa tea, äkki leiamegi selle jõulutunde üles.

1 kommentaar: