3.12.08

Üleskutse: ära kingi asju, kingi emotsioone!

Ukse ees on jõulud.
Teisisõnu, aasta suurim kingitustetegemise üritus. Varsti järgneb sõbrapäev ja ilmselt ka nii mõnegi sõbra sünnipäev...

Meile tundub, et üha rohkem on jõulud muutunud lihtsalt pühaks, mil peab tegema kingitusi. Ja nii saame mõnikord terve hunniku ASJU. Lihtsalt sellepärast, et midagi pidi kinkima. Samal ajal oleme ise nädalate kaupa pead vaevanud probleemiga - mida neile kõikidele sel aastal kinkida?

Võiks olla teisiti. Tegelikult võiks ju saada jõuludeks ja muudeks tähtpäevadeks kingitusi, milles on mõte, milles on hinge. Kingitusi, mis ei risustaks maailma veelgi rohkemate asjadega. Võiks saada ka kingitusi, mis ei olegi asjad, vaid koosnevad ainult mõnest heast emotsioonist.

Kutsume üles kõiki jagama oma ideid, mis paneks kingisaajad rõõmsalt särama!

Mida mõnusat oled Sina oma sõpradele ja tuttavatele kinkinud?

Jaga oma ideid ka teistega! Kindlasti on sellest palju abi neile, kes alles otsivad seda kingituse ideed.

Oodatud on kõik kingiideed, milles on emotsiooni, milles on võlu ja ehk ka midagi sellist, mida võiks nimetada selleks jõulutundeks.

Jäta oma mõtted kommentaariumisse või saada e-mail: emotsioonid@gmail.com. Meie paneme selle siia blogisse üles.

P.S. Vaata kindlasti ka meie mõnusaid bännereid ;)

10 kommentaari:

Maria ütles ...

Sel aastal tulevad jõulud teisiti. Esiteks sellepärast, et viibin juba mitu kuud kodumaalt eemal ja sel aastal pere ja sõprade juurde ei pääse. Teiseks sellepärast, et ma tõesti tõesti usun ja toetan Triin & Co. projekti ning ühtegi mõtetut kingitust sel aastal (ja ilmselt ka edaspidi) ei tule ja punkt.

Aga minu ideed siis:
1. Üks sõbranna saab minu käest vektorjoonistuse. Ta küll ise "tellis" selle, aga seda kindlam on, et talle meeldib. Ma neid just väga tihti ei tee, niiet eriline saab see kindlasti olema.. :)

2. M. sai oma kingi juba varakult kätte.. Polnudki palju vaja - rääkisin talle lihtsalt ühe saladuse :)

3. Kolm sõpra saavad muusikat. Kaks neist 30 aastat vanad albumid ja üsna haruldased. Üks plaatidest on 70ndate originaal vinüül, mida Eestist enam ammuilma saada ei ole.

Ja oi oi kui palju üllatusi mul veel plaanis on, aga neist ei saa ma siia kahjuks kirjutada, sest see võib kogu üllatuse ära rikkuda ;)

Mõned juba varem tehtud head kingi-ideed ka:

1. Gen sai sünnipäevaks raamitud pildi, kus oli minu eelmise aasta Rabarocki pilet sisse skännitud, kuupäevad 2009 aastaks ära muudetud ja pildi taga, raami vahel oli Piletilevi kinkekaart, mille eest ta nüüd uue festivali passi saab.

2. Mõned aastad tagasi oli mu "leivanumber" fotokollaaž päevakangelase tegemistest. Alati kuidagi naljakate või muidu friikide piltidega :P

3. Roometile kinkisin ühel aastal päris käsitsi joonistatud pildi, kus me mõlemad peal olime. Ma ei unusta kunagi ta nägu, kui ta selle kätte sai :)

piiiia ütles ...

1. Õhupall - Karupoeg Puhh on öelnud, et ei saa kunagi olla masenduses, kui sul on õhupall! Kingi mõttes olen selle pannud täispuhumata kujul klaaspurki, kujundanud selle mõtteteraga sildi. Iiah oli tookord väga õnelik.
2. Värskele abikaasale/emale/soolaleivatajale Kupongiraamat, kust saab oma teisele poolele esitamisekskuponge välja rebida. Kupongid näiteks "Naine tahab vaikust ja rahu", "Õhtu poistega linnapeal. taskuraha kaasaarvatud", "vahuvann ja shampus", "lapsehoidmine ja ilusalongi külastus", "suuur kallistus" jne jne olenevalt inimesest ja sündmusest mispuhul kink tehakse
3. lillepott või tsinkämber koos mullaga, millesse on istutatud pudel "kvaliteetvein" Kosmost. Juurde toki otsas silt nagu istikutele tihti pannakse lille Cosmos sordikirjeldusega: Külavata mai lõpus avamaale... jne
4. samuti mulla või kruusapotti "istutatud" suur oks, mille külge riputada kingiraha kahekroonistes kupüürides või sigaretiassortii või rulli keeratud paberid heade soovidega või mida iganes
5. vineerile maalitud "stencil" stiilis pilt kingisaaja fotost photoshopitud 1sabloonist.
6. lumetul jõuluajal grillvarda otsa pandud suur paberist lumehelves, et oleks ikka valged jõulud.

rohkem ei tule praegu, aga kui tuleb, siis ma kirjutan!

Vaba oma mõtetelt ütles ...

*Olen kudunud ja heegeldanud südameid ning muid armsaid asjakesi.
*Veel on hästi tore ise mõni vahva kaart teha heade jõulusoovidega.
*Olen joonistanud sõpradest pilte ja neile kinkinud. Üks parimaid emotsionaalseid elamusi!
*Veel on hästi tore teha jõuludeks või sünnipäevaks t-särk. Me tegime ühele noormehele: muretsesime kaltsukast odava raha eest korraliku t-särgi ja printisime ise kodus värviprinteriga pildi, mille triikisime särgile. Minu meelest vahva mälestus!
*Ja kui teie hea sõber või lähedane elab teist kaugel, siis minge talle ootamatult jõulupühadel külla! Enne uurige natukene tausta..
*Tore on ka ise piparkooke teha ja neid kinkida.
*Eriti meeldib mulle vanadest kinkepaberitest midagi meisterdada.. vene ajast seisavad kapis väga vahvad ning ainulaadsed kinkepaberid. Ei pea iga aasta uusi, sädelevaid ostma.

Praegu rohkem ei meenu.. loen huviga kingiideid, sest mul endal veel jõulukingid tegemata.

Anonüümne ütles ...

Niisiis. Alustuseks tahaks öelda, et asju võib ju kinkida, aga mitte poest ostetud plastmassist vms asju. Ikka isetehtud asju!

Külm ja pime aeg hakkab ju tükk aega enne jõule. Parasjagu jõuab ette võtta mitmesuguseid käsitööprojekte. Tuleb ainult veidi ette mõelda. Oma vanemale meesperele olen näiteks meisterdanud kindad, mütsi, salli, vesti, minu ema teeb talle sel aastal sokid. Kudumiskingitused hakkavad end tema puhul ammendama. Tuleb midagi muud välja mõelda. Ilmselt saab selleks purk marineeritud kõrvitsaid, mida Norramaal üldiselt ei tunta.

Käsitöö ei tähenda tingimata vestilaadseid ettevõtmisi. On võimalik tikkida mõni kena pildike ja see raami panna. Heelgedada päkapikk. Võimalusi on. Ja "ei oska" pole argument. Kättevõtmise asi.

Teine tore tegevus on köögitegevus. Kinkida võib igasuguseid huvitavaid hoidiseid, kaas ära kaunistada ja oioi kui uhke. Hoidiste puudumisel ka mett. Sel aastal olen leivaküpsetamise lõpuks käppa saanud, nii et sugulased võivad ilmselt arvestada pätsi jõuluhõngulise leivaga. Teha võib ka küpsiseid ja kenasti ära pakkida, näiteks. Võimalusi on lõputult. Või kutsuda sõbrad külla, siis on lisaks heale söögile ka seltskond kauba peale.

Kui on selline armas pisipoja nagu meil, siis on võimaluseks lihtsalt pilt. Seda soovis endale näiteks üks vanaema. Ma arvan, et tal on sellest rohkem rõõmu kui vaasist või küünlajalast. Mitmest pildist saab ka huvitava kollaži, näiteks.

Ja lastele? Meie poja saab ilmselt pissipoti :) Suurematele võib ju kinkida mingeid meisterdamise asju. Siis saab nendest omakorda teha põnevaid ja omanäolisi asjakesi.

Indrek ütles ...

Hästi palju häid ideid on juba mitu aastat üleval aadressil http://www.buynothingchristmas.org/alternatives/index.html

Tegu on ühe Kanada aktivistide ettevõtmisega, mille kohta nad ise kirjutavad järgmist:

This Christmas we'll be swamped with offers, ads and invitations to buy more stuff. But now there's a way to say enough and join a movement dedicated to reviving the original meaning of Christmas giving.

Buy Nothing Christmas is a national initiative started by Canadian Mennonites but open to everyone with a thirst for change and a desire for action.

"Jah" jõulutundele! ütles ...

Indrek, tänud. Ega me arvanudki, et teab mis originaalsed oleme. Võimalik, et sarnane leht on ka Eestis olemas, aga meie ei ole näinud :) Igal juhul on link väärt külastamist.

Liisi Toom ütles ...

Mina, Gea ja Mari-Liisa- Kass kui pereliige e-turunduse loengu projekti tegijad soovitame toetada näiteks kasse. Kui sa oled kassi omanik, hoolitse tema eest ja kingi talle jõuluks midage ERITI head, kui sul pole kassi, aga tahad, leia kasside varjupaigast endale armas neljajalgne sõber. Kui sa tahad lihtsalt toetada organisatsioone, kes kassidega tegelevad, siis leia peagi avatavalt kodulehelt kassid.wikidot.com sobiv organisatsioon ja võimalus toetada rahaliselt või oma ajaga ja erinevate mänguasjade-toiduga.

Hoiame jõuludel ka kasse!

Liisi, Mari-Liisa ja Gea

Maria ütles ...

Mulle tulid veel mõned kingid meelde, mis mulle tehtud on..

1. Töökaaslased kinkisid eelmisel aastal jõuludeks A.Le.Coq Premiumi nelipaki - iga pudeli otsas iseõmmeldud päkapikumüts.

2. Kursakaaslased kinkisid sünnipäevaks 10 pudelit Starterit (disainerite värk noh.. vaja öösiti tööd teha) omakujundatud siltidega - "The Ultimate Maria Drink" pluss veel mõned "omad naljad" :P

3. Üks fotograafist sõber kinkis loodusfoto, mille ta ise pildistanud-ilmutanud-raaminud oli.

4. Kui ma septembris eestist ära tulin, siis kamp sõbrannasid panid mulle teele kaasa "välismaa KITi" - kaunistatud karbi sees väike eesti shokolaad, valuvaigistid, kondoomid ja muud vajalikku ja mitteniivajalikku staffi.

5. Teine ja kindlalt mu lemmik ärasaatmiskingitus oli kolmelt noormehelt. Suur ümbrik kirjaga "kolm asja millest sa puudust tundma hakkad". Tohtisin selle alles siin lahti teha. Sees oli kolm suurt pilti neist kolmest. Võttis peaaegu pisara silmanurka :P Praegu on nii hea vaadata neid seinal ja kohe läheb tuju heaks :)

Anonüümne ütles ...

Kingi mulle pilet Opethi kontserdile.

Ann ütles ...

Ma olen ka isetehtud kingituste propageerija.
Sugulaste peredesse rändavad tänavu punutud korvid värskelt küpsetatud rukkileiva, enda valistatud õunamoosi ja trühvlitega, lisaks taimeteed maitsetaimetalust, mõned põnevad maitseainesegud ja ehk midagi huvitavat veel.